klara ewa hedberg nilsson




hej!
jag, klara ewa hedberg nilssonäger den här bloggen.
Är en 13 årig tjej, kämpas med grundskolan och lever livet med glassigt båtliv, vänner, fester, resor jorden runt osv.
Visst låter det glamoröst? 
Men icke sa nicke, (och JA jag gillar det uttrycket, haha!)
Mitt liv är långt ifrån perfekt,
Men jag trivs ändå med mig själv.
Jag skapade den här bloggen för att jag ville skriva av mig, tyvärr har det inte blivit lika mycket skrivande som jag hade hoppats,
Ibland har jag sån skrivlust att jag skriver många inlägg per dag,
Och ibland så kommer det inte ett inlägg på flera veckor.
Det går liksom i perioder. precis som det finns torr perioder och regnperioder.
Ibland har jag en blogg torka,
Och ibland har jag en blogg blöt period, eller vad man ska säga, haha!
Min pappa är 75% dansk-tysk så då blir jag väll omkring 25% dansk-tysk,
Och sedan är jag lite norsk också, men hur det gick till har jag ingen aning om, haha!
men mest av allt, är jag svensk.
Jag är en äkta göteborgare, men har en stor kärlek för sthlm, eftersom jag är där flera flera ggr per år.
(min släkt bor där)
Jag menar, vad slår stockholms skärgård egentligen?
Min mormor och morfar bor i ett stort hus ute på värmdö vid sthlms skärgård.
Dem har en jätte fin segelbåt som jag brukar segla.
En rolig sak med mig är att om jag etc skulle träffa någon från slåne och prata några ord med den, går jag och pratar skånsk med alla i lite mer än 1 vecka, tills jag snappar upp en annan dialekt.
Så en gång när jag var med en norsk tjej som heter ingried, så pratade jag en blanding av norsk-svenska.
gissa om det lät fult?
hahahaha!
Jag är också en tjej som nästan aldrig kan va ledsen, man ser mig alltid med ett leende på läpparna,
och ett skrätt kan man aldrig missa från mig.
det är nog därför folk lägger mig på minnet.
Liksom, tjejen-som-alltid-är-glad  tänker folk mig som.
och det är ju inte bara positivt!
Mina största intressen är att resa, gymnastik, musik, vänner, familjen, skidor , segla, båtar, och BÅTAR igen.
Och min favorit årstid är sommaren.
Det ända bra med vintrarna är att kasta sig ut på skidor för höga berg.
jag äslkar den frihetskänslan. 
med mp3 i öronen blir allt i livet så underbart,
Jag går i musikklass och älskar,( betoning på ÄLSKAR ) 
att sjunga och spela instrument,
Men helst glad och hoppig musik, för i sån musik känner jag igen mig i.
jag äslakr att vara glad, det är nog det bästa som finns egentligen.
Lycka, ja lycka gör liksom så att man orkar fortsätta i livet.
För livet är ju någonting man har fötts till,
Jag har mer frågor än jag har svar.
men vad har man livet till, vad betyder det för än?
Vad ska man göra med sitt liv?
Vad är meningen med livet?

Det är frågor jag har & aaldrig kommer få svar på.

Men nu ska vi tänka på glada saker igentligen.
jag är verkligen en överglad person.
Men det behövs väldigt lite för att få mig att börja gråta.
Så därför undviker folk att göra mig ledsen.
För när jag är ledsen, då ÄR jag verkligen ledsen.
jag måste liksom reagera av mig all min ledsamhet jag hållt inne under min glad-period.
men nu är det snart nog pratat om mig.
Jo en sak till, jag ÄLSKAR mina vänner, dom e underbarast i världen.
Min familj&mina vänner har gjort mig till den glada tjejen jag är idag.
Den glada flickan som har mål i livet.
Och kan få solen att skina även om det är måln på himlen.
jag har ett bra självförtoende som ni märker.
Men det andvänder jag till att göra mina vänner glada,
Prata med dem när dom e lessna å ta hand om många.
Jag e fast bestämmd om att jag vill göra något med mitt liv.
Något alldeles speciellt.
Så lägg mig på minnet så kommer ni få se mig i framtiden.
Lägg mig på minnet som
Flickan-som-alltid-är-glad.

mvh/klara ewa hedberg nilsson





HAHA SNÄLLA TA INTE ALLT SERIÖST


Kommentarer
Postat av: Mametchi

Heej, prada :) <33

2009-05-21 @ 09:22:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0