min skoltid

Postat av: Ebbis

Kan inte du berätta om hur du var, vilka du umgicks med, och hur du såg ut.
Från typ 4:e klass till 8:an eller vad du nu går i?
-------
hej "ebbis"
I 4an var jag en otroligt blyg tjej, räckte aldrig upp handen på letionenrna och att redovisa var det värsta jag visste, trots det hade jag ändå rätt så många vänner, men jag var ju somsagt väldigt blyg av mig för männsikor jag inte kände, och i stora grupper etc klassrummet.
Jag sminkade mig aldrig och hade ingen speciell klädstil, lite töntstämpel på mig, men jag trvides med mig själv och det är ju hjuvudsaken,
5:an kom och jag var väl undjefär lika dan som i 4an, ingen stor förändring, men en dag testade jag på lila ögonskugga och tog en svart målarpenna och målade mina ögonfransar för jag ahde ingen mascara, ååh vad jag kände mig cool när jag gick till skolan den dagen.
Men det var en kille i min klass som retade mig på morgonen, så jag började gråta innuti klassrummet, framför alla, så min "låtsas mascara" rann som backsvarta streck blandat med lila ned för mina kinder.
Hela klassen skrattade åt mig, efter det tog jag ett långt upphåll med smink.
Sedan var det dags för högstadiet som man började i 6:an i min skola.
jag hade bestämmt mig för att sluta vara en sån mes så jag satsade på att se cool ut.
Men det var endå itne så stor förändring på mig. Varken till utseendet eller till personligheten.
I början i min nya klass var jag väldigt blyg, men när det kom till vintern så ville jag ha en förändring och det var jag väldigt mån om.
efter ett tags velande hade jag ebstömmt mig för att bli emo, det var ett ganska misslyckat försök, då jag gick med mitt halvblonda lockiga hår, ett kryss vid ögat och ett nitskärp.
Så vet inte riktgit om man ska kalla det "weemo"
Men iaf, efter några veckor insåg jag att det bara blev patetiskt.
Efter det slappnade jag av, pratade mer, blev mer social.
Och i slutet av 6:an ville jag än en gång byta stil.
denna ggn ville jag absolut bli fjortis.
Det e ganska pinsamt att skriva om det eftersom det bara var 1 och ½ år sedan men men, jag började andvända h&Ms foundation som en jätte stor rand kring ansiktet och vit kajal i ögonvrån var min bästavän, trots att jag ahde otroligt långt hår skulle jag såklart skaffa löshår, men jag slösade 500 spänn för mitt hår fick bara en skillnad på 1 cm.
Jag var faktist fjortis, eller wannabe fjortis, eller vad man nu ska kalla det, ända tills våren i 7:an, sen äntligen släppte jag taget om det, efter det hade jag ingen speciell stil utan slappnade av, den där önskan om att bli lite mer a"avslappnad&pratig" gick i överstyr, fick utskällning på letionerna, skippade lektioner ibland och började tjuvröka.
att röka har jag slutat med det tycke rjag är jätte äckligt faktist,
men att få utskällning på letionerna och hamna i bråk är fortfarande ett problem, och det är inte ofta jag har gjort en läxa helt "korrekt".
men jag antar att folk ser mig som lite mer normal än innan med mina misslyckade försök till stilarna.
Men men, sån e jag och som tur är har jag växt ifrån det nu.

klara nu                                   klara då


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra skrivet! :)

2009-10-01 @ 07:55:06
Postat av: lizaaaaaaaa

älskar dej <3

2009-10-01 @ 09:06:22
URL: http://lizaffs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0